Wycieczka klas pierwszych i czwartej do Krakowa oraz Wieliczki

Utworzono dnia 19.06.2024
4 czerwca 2024 r. uczniowie klas Ia, Ib oraz IV wyruszyli wraz z opiekunami na wycieczkę autokarową do Krakowa oraz Wieliczki. Niestety niesprzyjająca aura pogodowa nie pozwoliła nam  w pełni cieszyć się urokami miasta. Mimo to pełni zapału z zainteresowaniem słuchaliśmy opowieści pani przewodnik, przypomnieliśmy sobie legendy, m.in. o „Żółtej ciżemce”, „Smoku Wawelskim”, zobaczyliśmy Barbakan, Bramę Floriańską, Kopiec Kościuszki, przemierzając Wisłę mostem Dębnickim podziwialiśmy Wzgórze Zamkowe. Następnie wreszcie w promieniach oczekiwanego słońca dotarliśmy urokliwymi, żydowskimi uliczkami na Kazimierz, gdzie w jednej z tamtejszych restauracji zjedliśmy pyszny obiad.
Kolejnym etapem wycieczki był spacer pod Wzgórze Wawelskie i spotkanie ze Smokiem. Po drodze zatrzymaliśmy się przy Pomniku psa Dżoka. Pełni pozytywnych wrażeń zaopatrzeni w pamiątki i upominki dla najbliższych wróciliśmy do autokaru, aby udać się do Kopalni Soli w Wieliczce.
Przemierzając trasę turystyczną podziwialiśmy wykute w soli podziemne komory,  w tym przepiękną Kaplicę św. Kingi, unikalne solne rzeźby, dawne narzędzia i górnicze maszyny oraz jeziora solne.
Zmęczeni,  ale pełni pozytywnych wrażeń bezpiecznie wróciliśmy wieczorem do domów.

Poniżej fotorelacja z wycieczki.

Fotorelacja z wycieczki do Krakowa 4.06.2024 r.